Gdzie jesteśmy z technologią w marketingu? Sprawdzamy jak to wygląda w Polsce.


Gdzie jesteśmy z technologią w marketingu? Sprawdzamy jak to wygląda w Polsce.

Dziś technologia jest osią, wokół której następuje transformacja cyfrowa.
W branży mówimy przede wszystkim o data driven marketingu czy też o martechu – połączeniu marketingu z technologią, która stanowi „power couple”. Użytkownicy wymagają coraz więcej, wszystkie działania marketerów są zorientowane na doświadczenie klienta. Ostatnie trendy w marketingu stawiają m.in. na nowatorskie doświadczenia i eksperymentowanie we wszystkich marketingowych obszarach.

Martech - połączenie marketingu z technologią #powercouple

Praca z wykorzystaniem sztucznej inteligencji staje się normą na całym świecie. Według najnowszego raportu Work Trend Index:


AI at Work Is Here. Now Comes the Hard Part

To ta “trudna część”, o której dziś myślą liderzy – nie tylko adopcja nowych narzędzi, ale strategiczne i przemyślane wdrażanie rozwiązań AI w strukturach firmy.
Z perspektywy marketingu i martech stacku, integracja i adopcja narzędzi przekłada się bezpośrednio na wzrost ROI z kompleksowych inwestycji marketingowych.
Zaawansowani użytkownicy AI twierdzą, że zwiększa ona ich kreatywność (92%) i pomaga im skupić się na najważniejszych zadaniach (93%).

Cyfryzacja biznesu w Polsce, gdzie jesteśmy?

  • 28% organizacji korzysta już z narzędzi wykorzystujących sztuczną inteligencję
  • 30% planuje wdrożenie narzędzi AI w ciągu najbliższego roku
  • 65% przedsiębiorstw nie mierzy efektywności działania narzędzi opartych na AI
  • 27% firm posiada formalny dokument dotyczący strategii transformacji cyfrowej

Jak to wygląda z perspektywy branżowej:

  1. Wschód słońca w sektorze finansowym 📈
    W tegorocznej edycji badania najlepiej poradził sobie sektor finansowy, co raczej nie jest zaskoczeniem.
    Wynik branży finansowej – 6,2 pkt, jest o 1,1 pkt wyższy niż średnia dla całej gospodarki.
  2. Na drugim miejscu, z niewielką stratą, znalazł się sektor technologiczny. Firmy z tej branży zdobyły 6 pkt.
  3. Podium, z wynikiem 5,6 pkt, zamyka sektor motoryzacyjny, co może być nieco zaskakujące, ponieważ w poprzednim roku firmy motoryzacyjne wypadły najgorzej z całej stawki. Ewidentnie motoryzacja przyspiesza 🚀

W tegorocznej edycji badania KPMG, przeprowadzonego w partnerstwie z Microsoft, wskaźnik główny Monitora Transformacji Cyfrowej Biznesu wzrósł względem poprzedniego roku z 4,4 do 5,1 pkt w dziesięciostopniowej skali.

To oznacza, że w Polsce powoli budzimy się z analogowego snu i przenosimy swoje działania w cyfrowy świat.

Jeśli potrzebujesz wsparcia i szukać wsparcia od innych praktyków marketingu dołącz do naszej społeczności trust4brand.